Top 5 exerciții care antrenează cele mai multe grupe de mușchi simultan

Ziua de picioare, ziua de brațe. Cei care merg deja la sală sunt familiari cu ele. Dar dacă v-aș spune că există exerciții care antrenează mai multe grupe de mușchi deodată?


De cele mai multe ori, soluțiile simple sunt și cele mai eficiente, iar dacă poți să îți tonifici mai multe grupe de mușchi, de ce să nu o faci?


Avantajele antrenamentelor compuse din exerciții care îți solicită toți mușchii sunt numeroase. Aceste antrenamente vor contribui la dezvoltarea unei constituții armonioase a corpului.


Printre altele, aceste exerciții te vor ajuta să:
• Îți lucrezi intens musculatura corpului
• Îți accelerezi metabolismul
• Stimulezi eliminarea toxinelor din organism
• Obții și întreții o formă fizică optimă
Dar care sunt aceste exerciții minune?
Sunt o multitudine de astfel de exerciții în lumea sportului. Tocmai de aceea, am încercat să creez un top 5 al celor mai bune exerciții care antrenează mai multe grupe de mușchi simultan:

  1. Plank - abdomen, lombar, brațe și picioare
    Plank (sau planșă pe românește) este un exercițiu care îți lucrează toate grupele de mușchi. Focusul este pe regiunea mediană a corpului, regiune compusă din abdomen și zona lombara. Totuși, acest exercițiu ajută și anumite grupe de mușchi ale brațelor și picioarelor.
    Este un fel de exercițiu minune. Cu toate acestea, nu este tocmai cel mai popular exercițiu, mai ales în rândul practicanților de fitness la început de drum.
    Are un grad de dificultate sporit. Deși este simplu de executat, menținerea poziției de plank mai mult de câteva secunde poate fi o reală provocare.
  2. Genuflexiuni - posterior, abdomen și picioare
    Puține exerciții lucrează atât de mulți mușchi precum genuflexiunile, de aceea sunt o activitate excelentă și utilă pentru tonifierea și întărirea posteriorului, abdomenului și, desigur, a picioarelor.
    Genuflexiunile cresc masa musculară. Acești mușchi participă la reglarea glucozei, a procesării grăsimilor și la sensibilitatea la insulină, oferind protecție contra obezității, diabetului și a bolilor cardiovasculare.
  3. Flotările - piept, brațe, umeri, abdomen
    Flotările solicită în același timp mușchii pieptului, brațelor, umerilor, spatelui, abdomenului și regiunii mediene. Tocmai de aceea ard un număr considerabil de calorii.
    Cu chipul orientat către podea, sprijină-te în brațele flexate, cu palmele așezate la o distanță puțin mai mare decât nivelul umerilor.
    Un alt punct de sprijin sunt degetele mari de la picioare. Dacă nu reușești să menții această poziție din prima încercare, poți să sprijini și genunchii de podea.
  4. Burpee - toate grupele de mușchi
    Burpees sunt un fel de genuflexiuni next level. Burpee sunt foarte eficiente pentru că îți solicită toate grupele principale de mușchi. Se execută la o intensitate ridicată, motiv pentru care se număra printre cele mai bune exerciții pentru slăbit.
    Burpee-ul este un exercițiu care include o flotare, o ridicare a genunchilor la piept din poziția de flotare și o genuflexiune cu săritură. Aceasta este forma originală a exercițiului. De la forma originală se pot face anumite modificări, pentru a diminua sau crește dificultatea exercițiului.
  5. Abdomenele - zona mediană
    Foarte eficiente sunt și abdomenele, care pot fi executate în extrem de multe moduri.
    Abdomenele tonifiază și dezvoltă mai ales musculatură regiunii mediene. Unele variații de abdomene, solicită inclusiv mușchii picioarelor. În afară de tonifiere, abdomenele îmbunătățesc echilibrul și postura, tocmai prin dezvoltarea mușchilor din regiunea trunchiului.

Pentru ca antrenamentul să aducă rezultatele vizate, tehnica executării exercițiilor este deosebit de importantă. Folosește întotdeauna mișcări controlate, nu te grăbi și rezultatele nu vor întârzia să apăra. În rest, este numai o problemă de diversificare a exercițiilor și de găsit programul potrivit pentru fiecare.


Pentru mai multe exerciții și sfaturi, ne vedem la sală.

Devino Membru

A venit momentul să-ți depășești limitele și să obții corpul pe care ți l-ai dorit mereu. Înarmează-te cu voință și demonstrează-ți că poți să realizezi orice îți propui!

Q FITT este clubul de fitness unde poți să lucrezi cu echipamente profesionale, să te antrenezi alături de personal traineri cu experiență și să participi la clase de fitness unde workout-ul și distracția se completează perfect. Ce mai aștepți? Ia-ți abonament acum! 

Cumpără abonament

Descarcă gratuit aplicația noastră dedicată pentru membri!

Ai direct pe telefonul tău acces la toate informațiile, îți faci rapid rezervări la clase și îți cumperi abonament online plătind cu card bancar.
Descarcă aplicația UPfit.today și introdu codul unic QFITTCLUB.

Aplicatia mobilă UPfit.today pe Google Play
Aplicatia mobilă UPfit.today pe App Store
Aplicatia mobilă UPfit.today pe App Store
Q FITT foloseşte COOKIES pentru a putea să îți optimizeze și îmbunătățească experiența pe site. Navigând în continuare, îți exprimi acordul pentru folosirea acestora. Află detalii