Cele mai frecvente greșeli din timpul antrenamentului

Există o serie de greșeli pe care le putem face în timpul antrenamentului. În timp, aceste mici erori pot duce la accidentări sau la o scădere a rezultatelor sesiunii de antrenament. Important este să le conștientizăm și apoi să încercăm să nu le mai facem.

Așadar, iată câteva greșeli pe care mai mult ca sigur le-ai făcut măcar o dată în timpul antrenamentului:

1.  Sari peste încălzire

La începutului oricărui tip de activitate fizică (cardiovasculară, ridicatul greutăților, etc), încălzirea tuturor articulațiilor este primordială. Cu ajutorul încălzirii îți asiguri:

  • creșterea mobilității articulațiilor
  • elasticitatea musculaturii
  • creșterea și adaptarea ritmului cardiac
  • evitarea posibilelor accidentări
  • creșterea performanțelor

Iar acestea sunt numai o parte dintre beneficiile încălzirii.

2.  Pierderea timpului

Aici mă refer la toți cei care folosesc telefonul sau un alt dispozitiv și sunt distrași de el în timpul antrenamentului.

Selfie-urile și mesajele, Facebook-ul și Instagramul, toate acestea nu vă ajută în timpul antrenamentului.

Încearcă să eviți folosirea telefonului și să te concentrezi pe ceea ce ai de făcut. Poți chiar să îl pui în plane mode cât ești la antrenament. Păstrează telefonul numai pentru muzică sau, mai bine, lasă-l în vestiar și bucură-te de muzica din sala de antrenament.

3.  Evitarea hidratării sau o hidratare insuficientă

Hidratarea ar trebui începută dinaintea antrenamentului. Apoi să continue în timpul și după antrenament. În funcție de tipul de activitate (aerob, anaerob) consumul de apă poate fi îmbogățit cu electroliți și/sau aminoacizi.

4.  Executarea greșită a unui exercițiu

În orice sală de fitness există personal instruit (instructori de fitness, antrenori de fitness) care sunt la dispoziția fiecărui client.

Nu folosi aparatura și nu fă exerciți complicatei cu greutăți libere (bare olimpice, gantere, etc) neinformat fiind. Acestea pot crește riscul unor accidentări și chiar nu vrei asta.

5.  Antrenamentul e maraton, nu sprint

Majoritatea persoanelor nu au răbdarea necesară și grăbesc procesul de adaptare la specificul antrenamentului printr-un volum și o intensitatea mult prea mare.

Din prea mare dorință, antrenamentul poate ajunge un mare dezastru. Iar dezastrul acesta se traduce în dureri musculare și chiar în abandon. Consecvența și frecvența antrenamentelor te vor apropria de rezultatele dorite.

Amintește-ți că lucrurile bune li se întâmplă celor ce muncesc susținut.

Antrenor QFITT
Bogdan Ioan Balint 

Devino Membru

A venit momentul să-ți depășești limitele și să obții corpul pe care ți l-ai dorit mereu. Înarmează-te cu voință și demonstrează-ți că poți să realizezi orice îți propui!

Q FITT este clubul de fitness unde poți să lucrezi cu echipamente profesionale, să te antrenezi alături de personal traineri cu experiență și să participi la clase de fitness unde workout-ul și distracția se completează perfect. Ce mai aștepți? Ia-ți abonament acum! 

Cumpără abonament

Descarcă gratuit aplicația noastră dedicată pentru membri!

Ai direct pe telefonul tău acces la toate informațiile, îți faci rapid rezervări la clase și îți cumperi abonament online plătind cu card bancar.
Descarcă aplicația UPfit.today și introdu codul unic QFITTCLUB.

Aplicatia mobilă UPfit.today pe Google Play
Aplicatia mobilă UPfit.today pe App Store
Aplicatia mobilă UPfit.today pe App Store
Q FITT foloseşte COOKIES pentru a putea să îți optimizeze și îmbunătățească experiența pe site. Navigând în continuare, îți exprimi acordul pentru folosirea acestora. Află detalii